Var rädd om miljön

Vi vill så här så här i vårens tecken och båtrustningstider slå ett extra slag för vår miljö och våra miljöregler. Vi vill påminna om att skydda ”vår” mark från giftiga kemikalier (tex. oljor/oljerester, färg/färgrester, lösningsmedel, glykol, batterier osv.). Man skall exempelvis täcka/skydda runt båten för att minimera risk för spill på marken. Använda verktyg, trasor, tomburkar, maskering osv. skall lämnas i uppmärkta kärl i OBF’s miljöstation eller lämnas i kommunens miljöstation. Var uppmärksam på att ni lämnar avfallet i rätt kärl.

Tack för visad hänsyn.