Mars månad och kommande Årsmöte

Då var vi plötsligt inne i mars månad och våren närmar sig med stormsteg. Det börjar dra ihop sig till vår-rustning av våra båtar och förberedelser inför kommande sjösättningar.

Men innan den tiden tar fullt vid så skall vi hålla årets Årsmöte. Även i år blev vi tvungna att skjuta på mötet med anledning av pandemin. Men nu är det dags, på söndag 13/3 klockan 15:00 träffas vi i Kärrtorps Gymnasiums Aula.

Från 14:40 finns det kaffe för de som önskar och det kommer troligtvis finnas lite fika efter mötet också.

Parkering kan vara en bristvara. Det finns plats på kringliggande gator och ca 10 minuters promenad från skolan ligger Kärrtorps IP där det finns ett flertal platser.

Under kommande årsmöte kommer vi precis som vanligt välja vilka som skall sitta i styrelsen och inneha förtroende uppdrag under kommande verksamhetsår.

Det är i år extra viktigt att just du kommer på mötet och påverkar hur du vill att föreningen skall drivas.

Årets val är kanske viktigare än någonsin eftersom utfallet av valen med säkerhet kommer påverka er som medlemmar vad gäller hantering av era båtar på land och vid bryggorna.

” INFORMATION, Den uppmärksamme som läste våra uppdaterade stadgar nogsamt, vilka lades ut efter förra årsmötet, kunde konstatera att under paragraf 17, Valberedning. saknades i första publiceringen raden med, Valberedningen bjuds in till två styrelsemöten per år, Korrekturläsarna hade missat detta, texten uppdaterades med den raden i November 2021.”

Med detta, mitt sista nyhetsbrev innan årsmötet önskar jag er en fin vecka och jag hoppas att vi ses på söndag.

Ordförande Mats
Mats Landberg / Ordf. OBF