Nytt år med nya möjligheter

Då läser vi 2022 i våra almanackor och det är plötsligt februari och man börjar tro på att en vår och sommar skall kunna komma krypande igen. Som vanligt är vädret den här tiden på året lite nyckfullt, vilket vi fick erfara under helgen som var.

Vindar med stormstyrka och till och med orkan vid Örskär sätter sina spår. Det var flera av oss som blev drabbade av sönderblåst täckning och andra skador. Tyvärr så blåste även en båt omkull. Min täckning som klarat sig bra i över 10 år kollapsade vilket jag fick reda på under en mellanlandning i Amsterdam på väg ut på 4 veckors jobb. Ingen kul information men jag hoppas att min hustru får provisorisk ordning på det hela med hjälp av några snälla gossar som anmält sig frivilliga att assistera.

Som ni tidigare fått information om så blev även årets årsmöte framflyttat med anledning av den pågående pandemin. Vi har bokat ett nytt datum den 13:e mars i vår sedan ett antal år välbekanta lokal i Kärrtorps Gymnasium. Detta naturligtvis med förutsättning att regler inte sätter käppar i hjulet. Arbetet pågår för fullt med att få alla handlingar till mötet klara så att vi kan skicka ut dom till er i god tid så att alla hinner sätta sig in i vad som kommer upp på mötet.

Jag hoppas och utgår från att årets möte inte blir lika utdraget som förra årets, vår genomgång av stadgarna tog sin tid förra gången och i år har vi ”bara” ett antal motioner som skall diskuteras och beslutas förutom den vanliga genomgången av dagordningen.
Som vanligt är det viktigt att just du kommer på årsmötet och gör din röst hörd i föreningen och har möjlighet att vara med att rösta och besluta hur vi ska bedriva verksamheten kommande period. Vi har genom åren haft en bra uppslutning på våra årsmöten och jag hoppas att det skall upprepas sig även i år.

Under det kommande år så hoppas jag att vi kan få i gång en del projekt som dröjt på grund av pandemin. Beroende på vilka beslut som fattas på årsmötet finns planer på att bygga om mastskjulet och förenkla masthanteringen totalt sett. Vi planerar ett utbyte av vårt låssystem och det finns inköpta y-bommar att montera för att utöka antalet y-boms platser i hamnen.

Jag avslutar som vanligt med en önskan att ni som inte varit på klubben och kontrollerat era båtar tar er tid att göra det.

Klubbhälsningar från

Ordförande Mats