En julhälsning från ordförande.

December och bara några dagar kvar till julafton. När jag tittar ut just nu så kan jag inte påstå att jag får någon julkänsla i kroppen, ett antal plusgrader, strålande sol och lite blåsigt, det ser inte ut som vinter direkt. Men vi har haft en rejäl köldknäpp och det var riktigt kallt. Jag var nere och såg över och kontrollerade att det inte fanns några vätskor som jag glömt som skulle kunna frysa och eventuellt spräcka saker i båten, allt såg bra ut och jag tror att båten klarat sig fint. Jag fick justera stöttorna, eftersom saker sätter sig, och det var väl egentligen det enda som krävdes, något som jag rekommenderar er alla att göra så att ni är säkra på att båten står bra.

Vi har haft årets sista styrelsemötet innan jul och arbetar just nu med att skriva och få klar verksamhetsberättelse, ekonomiska berättelser, budget och investeringsplan som skall in i årsmöteshandlingarna. Det har även inkommit ett antal motioner som vi också arbetar med.

På tal om årsmötet så har vi bokat ett datum att skriva in i kalendern. Söndagen den 30:e januari har vi bokat Kärrtorps Gymnasium där vi varit de senaste åren. Vi hoppas att vi skall kunna genomföra mötet i år utan att pandemin sätter käppar i hjulet, om så skulle ske har vi börjat titta på om och hur vi skulle kunna hålla mötet digitalt. Men som sagt, vi hoppas att det skall gå att genomföra fysiskt. Mer info och kallelse kommer inom kort.

Vi kommer på årsmötet presentera en del färdiga förslag som vi jobbar med gällande bland annat utökat antal y-bommar i hamnen, nytt låssystem och ombyggnad av mastskjul, om ni medlemmar beslutar att det ser bra ut så kommer dessa projekt startas upp så snart det är möjligt.

Ni har alla fått löpande information från valberedningen och det kom alldeles nyss en presentation av både sittande styrelsemedlemmar som står för omval och nya kandidater. Våra två ordinarie revisorer kliver tyvärr också av sitt arbete så där finns det som valberedningen informerat om behov av två nya revisorer

Med dessa rader önskar jag er alla en fin avslutning på året, En riktigt God jul och Gott Nytt År

Jag hoppas som vanligt att vi ses på klubben och kan byta några ord när vi är där och ser till våra båtar.

Klubbhälsningar från

Ordförande OBF