Mastkran- och påmastnings information

Nu på söndag den 26/4 kommer jag masta på vår segelbåt. Jag vet att det finns flera medlemmar som känner sig lite osäkra på hanteringen vid av- och påmastning och att det finns önskemål om lite tips och trix.

Planen är att samtidigt som jag mastar på, försöka mig på att förklara vad man bör tänka på och hur man kan göra det på ett enkelt och säkert sätt. Alla som vill komma är välkomna.

Ni kommer stå vid sidan och se på hur jag gör och ni har samtidigt möjlighet att ställa frågor och komma med egna inspel och tips. När jag mastar av och på så är vi 3 personer och det kommer vi vara den här gången också.

Ingen anmälan krävs.
Så för er som vill vara med så träffas vi vid mastkranen nu på söndag 13:00