Planerade sjösättningar 1-3 maj.

Äntligen dags för oss att lägga våra båtar i sjön. En annorlunda tid och något annorlunda planering, hjälps vi bara åt så kommer detta gå galant. Bifogat hittar du schema för respektive sjösättningsdag. Parkera utanför området, då det är tre sammanhängande dagar och vi kommer arbeta över hela varvsområdet. Detta gäller även de båtägare som redan har sina båtar i sjön. Kom inte till Oxnö om du har symptom på sjukdom som t.ex. feber, hosta, snuva eller ont i hals, kontakta då varvschefen på varvschef@oxnobatforening.se så löser vi sjösättningen tillsammans. Med Coronaviruset i samhället anpassar vi passen för att inte skapa stora grupper, se separat info om tider för respektive pass. Upprop där du visar ditt försäkringsbrev sker 10 min före passets start. För oss är denna detaljeringsnivå på sjösättningsschema helt ny, ha tålamod om passet innan drar ut på tiden, kom i tid till uppropet. Håll avstånd till varandra och kom en person per båt, allt för omtanke om de som tillhör någon av riskgrupperna. Passets deltagare samlas vid klubbhuset för information hur arbetet kommer gå till, uppvisande av försäkringsbesked samt lite annan information som vi också kan bjuda på. P g a inställd arbetsdag kommer det inte finnas container för skräp, du måste därför ta hem det som inte är hushållssopor eller har en uppmärkt plats i miljöstationen. Vi ses på Oxnö 1-3 maj hälsar styrelsen genom Varvschefen