Novembertripp 2015-11-12

PICT1813

Två båtar deltog i det fina sensommarvädret (Västra Stendörren 15-11-13) samt åtta glada gubbar.

Novembertrippen 15-11-12 till och med 15-11-15 genomfördes under blandat väder, från stiltje till kuling, regn till sol.
Men om ni frågar mig, helt fantastiskt väder, inga andra båtar inom synhåll den mesta tiden.
Myggfritt, myggen satt också hemma och tryckte. Väntar kanske på vårsolen.

Vi lämnade OBF torsdag morron i samband med att ljuset kom tillbaka. Första natthamnen blev Fifång utanför Trosa. Kapten Ekström anlände med sitt gäng till Fifång under kvällen.  I strålkastarljuset förtöjdes Carver 42an bredvid oss.

Fredagen fortsatte vi till Västra Stendörren, näbbade vid Stora Krokholmen. Innan mörkret tog över han vi med en promenad runt i omgivningen, över hängbroar och spångar.På fredag morgon började färden hemåt. För sista ”natten med gänget” valdes Östermarsfladen vid norra delen av Nåttarö.

Nu är det färdigseglat för i år. Men snart är det dags igen.

Vid hemkomsten till klubben på söndag började vi att planera för Vårveckan 2016. Det lutar åt att det blir vecka 23. Så se till att ni har båtarna klara och att ni är lediga för att hänga med på äventyr.

PICT1818

Kapten Ekström klar för avgång.

Nästa resa blir till Utö lördag 15-12-12 för julmarknad samt lite julbord, detta med Vinterliggarnas motorbåtar.
Skärgården är fri.

Hälsningar Kapten Andersson med besättning