BAS kommer snart i ny version och blir ännu bättre. Om din klubb inte använder BAS idag är det nu verkligen läge att fundera på att lägga över administrationen i BAS.
Stängning av nuvarande BAS sker 17 februari och vi startar nya BAS senast 3 mars. Ni kommer alltså kunna avsluta 2021 och inleda 2022 i “vanlig ordning” i nuvarande BAS-system. All data kommer att migreras från befintligt system till det nya under den tid BAS är stängt. Alla era medlemmar, avgifter, fakturor m.m. kommer att finnas i nya BAS när ni öppnar det. Vi kommer att använda e-postutskick till “BAS Ansvarig” i båtklubbar och båtförbund som primär informationskanal rörande nya BAS. Se därför till att ni har registrerat rätt person på den funktionen i klubben och att det finns en fungerande e-postadress till personen.
I nya BAS kommer du inte att hitta en massa nya funktioner. Däremot kommer man att göra saker på nya sätt. En devis är att “det ska vara lätt att göra rätt”. Processer, som t.ex. att fakturera, kommer att vara mer guidade med tydliga steg. Detta ger bättre stöd för användaren men det innebär även högre grad av styrning vilket kanske kan göra att de som skapat egna “workarounds” och processer kan uppleva begränsningar. När nu sluttesterna börjar komma igång kommer vi också kunna göra förhandsvisningar och presentationer. Information om sådana förevisningstillfällen kommer att spridas så brett vi bara kan. Läs nyhetsbrev, kolla Svenska Båtunionens hemsida, kolla det regionala båtförbundets hemsida m.m.