Rapport från eskadersegling 17 – 18 maj

DCIM100MEDIA

Fyra segelbåtar från OBF med totalt 12 personer ombord träffades lördagen 17 maj i en vik på Varnäsfjärden vid Ornö. Där fanns också några segel- och motorbåtar från Morarnas båtklubb. Middag intogs tillsammans i sittbrunnar och på fördäck ackompanjerad av en vacker försommarkväll. Efter solnedgången bjöds på härlig samvaro under sittbrunnstältet på största båten. Fotona är tagna på söndag förmiddag med hjälp av Björns radiostyrda flygande kamera. De fyra OBF segelbåtarna i mitten tillhör P-G Andersson, Per Ceder, Ronald Karlsson och Martin Hummerhielm. De tre förstnämnda segelbåtarna är just nu ute på en OBF Eskader till bl a Hangö i Finland med totalt 18 pers ombord.

Vid tangentbordet,

Martin Hummerhielm