Resultat för söndagssegling 2012-05-27

Bra start av Joacim

Säsongens första söndagssegling startade i soligt majväder med svaga och varierande vindar.

Banan lades av Tomas Sund och gick ut ur viken, runda Stora Roth och Stenskärsbank pricken medsols och sen tillbaks in i viken.

6 båtar kom till start.

Mot mål

Banan runt tog dryga tre timmar för dom snabbaste båtarna och snabbast på omräknad tid var Joakim Öberg med sin NF följt av i fallande ordning; Johan Öhrn med sin Ohlson 8:8, Taisto Hukkanen med sin Albin Vigg, Stig Andersson med sin S30, Nils Westerberg med sin S30 och nykomlingen Johan Lundgren med sin Scampi.