Resultat söndagssegling 19/6

Söndagens väderprognos kan ha varit en bidragande orsak till att det bara var 4 båtar som ställde upp, Joahan med Wasa 31R, Joakim med NF, Björn med Nicholson halv tonnaren och bröderna Sund med nya First 34.7.

Vädret var blåst från ost nord ost, rätt in i viken 10+ sekundmeter och kraftiga regnbyar så även vindbyar.

Tyvärr var det så blött och stökigt att det bara blev 1 bild
Blött

Banan var ut ur viken syd om Vettskär, pricken vit Toklo moturs, Öst om stora Roth och tillbaks in i viken.

Starten var nog den sämsta i klubbens historia, gemensam sådan 11.40, där Joakim var först över linjen flera minuter sen och sen blev det bara värre. Med vinden rakt i näbben var det stökigt att ta sig ur viken och sen blev det bara värre upp till Tuklo där medvind/halvvindsåkat började. men innan det hade saker pajjat för alla båtar utom Sundbrödernas first,  så det var bara dom som seglade varvet runt och gick i mål.