Ny underhållschef i OBF

Tommas_S

Hej alla medlemmar i OBF!

Vill på detta vis presentera mig.
Jag heter Thomas Sjöberg och har blivit vald till ny Underhållschef på OBF, efter Ronald Karlsson.
Jag har varit med i klubben sedan maj 2008. Uppvuxen i Tyresö och bor för närvarande i Hammarby Sjöstad.

Har en bra koppling till Gålö då mina föräldrar skaffade husvagn på övre campingen på Oxnö redan -74 och vi hade då även en campingbåt som vi hade vid bryggan på Campingen.

Själv flyttade jag ut med min dåvarande fru och mina 2 döttrar till hennes föräldrar hem här på Gålö år 2000 då vi tog över gården. Har varit båtmänniska i så gott som mitt hela liv, har tävlat i Offshore racing under hela 90-talet ända fram till 2002. Under denna tid tillhörde jag toppen i Sverige och med tre SM medaljer som bevis på det, och har kört 7st Roslagslopp och fullföljt 6 samt tävlat i Norge/Finland/Italien England (Cowes, Isle of Wight -95 och -98)  Med varierande resultat.

Som ni ser och kanske förstår är jag lite av en motorbåtsnörd… och har då i dag givetvis motorbåtar. En amerikansk DC, en Styrpulpetsbåt, en 6m snipa.

Har Jobbat som chaufför i tio år under hela 80-talet har därför full KK behörighet.

Jobbar idag inom uthyrningsbranschen till bygg o industri som jag gjort sedan början av 90-talet förutom dom år då jag jobbade som snickare under 1996-99

Men är i grund o botten Fordon teknisk utbildad (bilplåt o lack) men det vart inte många år där inte!

Vi som ingår i Underhållsgruppen är:

Underhållschef:               Thomas Sjöberg

Bitr. Underhålls chef:     Ernesto Figueroa

Materialförvaltare:          Patrik Ekström

Underhållspersonal        Elektriker                          Data

1 Björn Karseland           Per Young                          Per-Erik Mattson

2 Torbjörn Sköld            Stefan Prins

3 Vakant

4 Vakant

Som ni ser  saknar vi 2 personer till Underhållsgruppen!

Känner du att du själv vill anmäla ditt intresse eller vet du möjligtvis någon som är intresserad så vill jag bli kontaktat, så vi kan få gruppen komplett. Vi behöver vara full styrka i denna grupp för att kunna genomföra alla förbättringar och det löpande underhåll på vår fantastiska båtklubb som vi alla tillhör!!

DU når mig via mail: medlemsansvarig@oxnobatforening.se

Tack för att du orkade/ville läsa igenom detta …..så syns o hörs vi på Klubben

Thomas Sjöberg