Äntligen

Bil med lang armNu startar projektet gällande sjö- och upptagningsrampen. Igår började etableringen av entreprenören som ska ta bort gamla betongelement och bygga upp en ny bra grund för nya betongelement.

En grävmaskin med låååååång arm står nu nere vid rampen och nu under mitten på veckan kommer lite mer utrustning.

Så mot slutet av veckan kommer arbetet vara igång.

Planen är att denna första fas kommer ta cirka 2 veckor och efter det kommer fas 2 då företaget Hamnab kommer för att lägga ut nya element.

Jag vill göra er uppmärksamma på att denna första fas är upphandlad på löpande räkning så det är viktigt att vi inte parkerar bilar eller gör något som utgör hinder för arbetena.

Har ni frågor eller funderingar så vill jag att ni kontaktar mig och inte stör och stjäl viktiga timmar för entreprenören som vi i slutändan får betala för.

Vänliga hälsningar

Ordförande OBF