Information från polisen

Nedan följer information från polisen vi Båtsamverkan.

STÖLD AV BÅT
Badhusviken, Gålö, Haninge mellan den 13/8 – 22/8. Okänd gärningsman har tillgripit målsägarens båt som var förtöjd i en skyddad inhägnad. En eka fanns på platsen och kan ha använts av gärningsmannen sjövägen.

STÖLD AV BÅTTRAILER
Smådalarövägen, båtplats nära bron, Dalarö mellan den 1/8 – 25/8. Okänd gärningsman har stulit målsägarens trailer som var fäst med kätting runt ett träd.

STÖLD AV BÅTMOTOR
Björnövägen, Haninge mellan den 11/7 – 17/7. Målsägarens båtmotor var fastlåst med en vajer som blivit avklippt. Två målsägare till har fått sina båtmotorer stulna från samma brygga. En målsägare såg en skåpbil i området före händelsen.

Söderhagsudden, båtbrygga, Haninge mellan den 13/7 – 25/7. Flera båtägare har fått sina båtmotorer  stulna.

Hyttan, Muskö mellan den 29/8 – 30/8. Okänd gärningsman har tillgripit målsägarens båtmotor från båten som låg förtöjd i en hamn. En annan båtägare hade observerat att bommen ej låg rätt.

STÖLD UR/FRÅN BÅT
Karlslunds Marina, Dalarövägen, Haninge mellan den 8/6 – 13/8 kl 10.00. Okänd gärningsman har varit inne i målsägarens båt och tillgripit gods.

Badhusvikens båtklubb, Finkaruddsvägen, Haninge mellan den 30/7 kl 15.00 – 7/8 kl 11.00. Okänd gärningsman har tillgripit gods ur målsägarens båt som är förtöjd bakom låst bom.