Information från Polisen

Nedanstående information har erhållits från Polisen vis Båtsamverkan:

STÖLD AV BÅT/MOTORDRIVEN

Verkstadsvägen, inhägnat område, Västerhaninge mellan den 7/2 kl 18.30 – 8/2 kl 06.00. Båten stod på en trailer.

STÖLD AV BÅTMOTOR

Baldersvägen (början), Dalarö mellan den 2/2 kl 22.30 – 3/2 kl 06.30. Okänd gärningsman har tillgripit målsägarens båtmotor. Märken finns i gräsmattan runt båten.

Torsvägen (mitten), Dalarö mellan den 5/2 kl 15.00 – 7/2 kl 07.20. Okänd gärningsman har tillgripit målsägarens båtmotor som satt på båten som är upplagd på målsägarens tomt.

Hoppetvägen (början), Muskö mellan den 5/2 kl 15.00 – 11/2 kl 14.00. Okänd gärningsman har stulit båtmotorn från båten som ligger på land för vinterförvaring.

STÖLD FRÅN BÅT

Dalarö Båtklubb, Dalarö Varvsväg, Dalarö mellan den 10/1 – 31/1.  Okänd gärningsman har brutit upp dörren till båten och tillgripit gods. Båten är upplagd på båtklubben.

Hoppetvägen, Muskö mellan den 26/12 kl 14.00 – 19/2 kl 14.00. Målsägaren har fått sin motorkåpa stulen.

STÖLD AV BÅTSLÄP

Stenfatshamnen, Stenfatsvägen, Dalarö mellan den 10/2- 15/2 kl 07.30. Okänd gärningsman har tillgripit målsägarens båttrailer inne på båtklubbens område.