Lite smått och gott

Här kommer lite information i vinterkylan.

Nu i början på månaden kommer fakturorna för avgifterna skickas ut till alla medlemmar, fakturorna skickas ut via mail på de e-post adresser ni har angivit i medlemsregistret BasK. De medlemmar som inte meddelat e-post adress kommer få fakturan via vanlig post.

Avgifterna kommer vara oförändrade från 2020 och skall vara betalda i slutet av februari.

På styrelsemötet förra veckan diskuterade vi som vanligt förutsättningarna för årsmötet.
Det är som ni känner till fortsatt stränga restriktioner från myndigheterna och vi håller oss uppdaterade på förändringar.
Som det ser ut just nu går det naturligtvis inte att ha mötet i närtid men planen är naturligtvis att ha det så snart det bara är möjligt. Vi kommer hålla er uppdaterade på utvecklingen och hur vi resonerar när vi har ny information.

Protokollen från styrelsemötena hittar ni på vår hemsida under fliken Medlemsidor.

Varvschefen Kalle och jag har idag varit nere på klubben och röjt undan lite snö, det var drygt 30 centimeters snödjup och fantastiskt vackert. Vi har plogat en väg och skottat framför klubbhuset och ingångsgrinden.

Det är mycket halt under det vi plogat så rekommendationen är att inte köra in bilen på området utan parkera utanför och dessutom vara försiktig när man går.
För att se till att vakten kan ta sig fram säkert köpte vi broddar som ligger längst ner i vaktskåpet. 3 stycken i olika storlekar täcker upp skostorlekar från 36-46 så vi hoppas att det passar på dom flesta.

Om det är besvärligt att ta sig fram så hoppar ni över de ställen det inte går att ta sig till.

Säkerheten först.

Klubbstugan i vintermiljö

Det kan vara klokt att ta en liten sväng och se över båten, det ligger ganska mycket snö på täckningarna och det kan bli stora belastningar med skador på täckställningar och båt som följd.

Solen bryter igenom då och då och man får en liten känsla av att det närmar sig vår och en ny båtsäsong. Men just nu får man nog fokusera på skidåkning, pulka och andra vinteraktiviteter och njuta av att det blir ljusare för varje dag som går.

Tror jag går ut och skottar lite till nu så att det går att parkera bilen bra.

Trevlig kväll önskar.

Ordförande OBF