Segel- och trimkväll hos UK Syversen i Länna

Ett stort tack till Mikael Olesen från UK som berättade om alla fantastiska segelmaterial som finns att tillgå idag och vilka olika typer av segel man har att välja på.

Det som var säkert är att det finns något som passar alla, vare sig man är ute efter prestanda eller livslängd. Idag har det dessutom kommit fram segel där man inte nödvändigtvis måste välja bort det ena eller andra.

Vi var 30 stycken intresserade åhörare som deltog i detta samarrangemang mellan OBF och Morarna. Vi alla fick en hel del tips om hur vi får ut det mesta ur våra segel genom rätt trim så att det kan gå lite fortare i sommar, vi fick också en hel del tips på hur vi ska vårda våra vindmotorer för att få behålla dom i bra skick så länge som möjlig. Under fikapausen var det trevliga diskussioner och lite nya kontakter knöts mellan våra respektive klubbar.

UK Syversen-1

UK Syversen-2 UK Syversen-3 UK Syversen-4 UK Syversen-5 UK Syversen-6 UK Syversen-7 UK Syversen-8 UK Syversen-9 UK Syversen-10