Städning av skogspartiet bakom klubbstugan

Den första av årets arbetsdagar är över och en mängd bråte har rensats bort från skogspartiet bakom klubbstugan.

En del saker finns kvar och kommer att flyttas för att bortforslas nästa arbetsdag den 18:e maj.

Dessa ”högar” har markerats med gulrött band om nu någon ev. ägare vill namnmärka sina grejor.

Det finns möjlighet att fram till den 18 april 2013 plocka tillbaka material som man vill behålla. Mycket av materialet är ju användbart.

Hoppas nu att vi inte i vår nit att resa upp trampat någon medlem på tårna genom att flytta sådant som avsetts att användas.

Genom rensningen av området hoppas och tror jag att vi får bukt med den koloni av huggormar som haft sin vistelse under brädhögarna i flera år. Som regel är de ju inte farliga men det kan vara otrevligt för både hundar och småbarn som vistas i området. Får vi problem med ormarna ordnar vi med en omflyttning av dom vilket går att ordna. Vad jag vet är huggormen fridlyst och dessutom ett nyttodjur så vi får vara lite varsamma med våra slingrande vänner.

Nästa arbetsdag kommer motsvarande ”upprensning” av vår jolleramp ske så jag ber er att märka upp jollarna med namn och medlemsnummer. En enkel synlig lapp räcker!! Skälet är att en del jollar ev. kan ha tillhört avgångna medlemmar och då är det ju onödigt att låta dessa uppta plats när utrymmet ändå är begränsat.

Slutligen vill jag tacka Er som var med i uppröjningen tungt och smutsigt var det men det var också nödvändigt så en en gång Tack!

Ronald