Underhållssektionen berättar

Sommaren är väl i det mesta nu slut och handen på hjärtat, det va ingen supersommar. Min förhoppning är i alla fall att så många som möjligt fick njuta av så många soliga dagar som möjligt. Augusti har nu passerat och vi har varit igång på klubben igen. Inte med allt för hög fart men gräs ska klippas och sly ska rensas. Ordning och reda måste fortfarande arbetas med. Vi har under augusti gjort i ordning miljöstationen. Det är riktigt illa hur en del medlemmar tror att det är andras jobb att se till att det är fint och städat runt omkring så man bryr sig inte och låter bara sitt oljespill ligga. Oljetunnorna är där av en anledning, de är uppmärkta med de avfall som skall i dem, BLANDA INTE! Vet du inte fråga någon istället. När vi får blandade kärl kostar det klubben och i slutänden oss medlemmar mycket mer. Nu är stationen fin och iordninggjord var snälla och följ de anvisningar som står. Hittar du ingen att fråga när du inte vet vart du ska lägga ditt spill !! så ta med det till en återvinningscentral där du får hjälp om du inte vet.

För att stationen skall fortsätta se så här trevlig ut måste alla följa de regler som gäller. Man tömmer sitt kärl i för ändamålet avsedd tunna och slänger därefter behållaren som brännbart. En stor önskan/krav är att stationen ser ut så här i vår också.

Vid pennan, Ernesto Figueroa Vice underhållschef

Underhållsgruppens medlemmar: Totte Sjöberg, Patrik Ekström, Tomas Wendt, Tobbe Sköld, Björn Karseland, Stefan Prins, Rolf Gerdén, Per-Erik Mattsson.