Besök hos Benn’s

mms_img-2575316481

Den 2 december deltog ett 25-tal medlemmar från OBF samt 3 st medlemmar från Gålöbasens båtklubb i ett riggseminarium ordnat av Benn´s Mast- och Båttillbehör. Föreläsare var Fredrik Söderholm, mobil riggservice. I ett mycket stimulerande föredrag, fyllt av kunskap och tips, delgav Fredrik oss sina erfarenheter. Vi fick en guidad visning av Benn´s lokaler och till viss del gamla men fullt funktionsdugliga utrustning, Fredrik redogjorde även för Benn´s historia.

mms_img16062347151

mms_img-20651763041

Vi fick även tips om så vardagliga saker som av och påmastning, för och nackdelar med masten på vid torrsättning mm. Mycket information om riggens underhåll och sk känsliga punkter som man bör ha extra koll på, för att inte utsättas för oönskade haverier.

Naturligtvis passade Fredrik på att marknadsföra Benn´s tjänster och varor, men allt framfördes på ett alldeles utmärkt sätt och alla besökare  deltog med både sina egna erfarenheter, frågor och synpunker.

Men vad är ett besök utan kaffe med lussebulle så här i advent

stider, Birgitta O ombesörjde så att vi fick en välbehövlig fikapaus.

Sammanfattningsvis en mycket trevlig och uppskattad kväll.

Utvecklingsgruppen

mms_img-19399891121