Mitt i semestermånaden

Jag hoppas att ni alla mår bra och har en fin sommar. Jag har för första gången på flera år ledigt I Juli. Vi har varit ute och seglat i en dryg vecka och ligger just nu i Visby efter en fin tur ner genom östkustens fantastiska skärgård. Sankt Anna är helt otroligt vackert med alla sina små öar och passager I trånga sund. Jag försöker alltid hitta en ny väg att ta mig igenom myllret av skär, kobbar och öar, lite utmanande och god träning I navigation.

Den här gången gick vi över från ett vackert Västervik där vi gjorde ett besök på Visfestivalen. Vi har hund ombord och behöver planera våra överfarter så att det funkar för honom. Antingen blir det nattseglingar eller så gäller det att hitta kortaste vägen på öppet hav. Oftast är en kombination av båda det bästa.

Klubbarbetet går under semestermånaderna lite på sparlåga. Det gäller dock inte festplanering för 50 års kalaset den 24 augusti där är det full fart med planläggning. Om du har missat att anmäla dig kan det fortfarande finnas möjlighet. Ta kontakt med klubbsektionen på klubbsektionen@oxnobatforening.se.

Just idag är ca 180 personer anmälda så det blir ett stort kalas.

Vi har kommit I mål med renoveringen av köket I klubbhuset. Anna från klubbsektionen har dragit ett stort lass tillsammans med ett antal medlemmar. Ett jättestort tack till alla inblandade för allt arbete ni har lagt ner. Jag tycker att det blev jätte snyggt och nu har vi ett väl fungerande kök.

Sjösättningsrampen är slutbesiktigad och den ligger fint på plats efter årets sjösättningar i och med det är ramprojektet helt avslutat.

Som ni har fått information om så har Skärgårdstiftelsen gjort ett nytt prov av vattnet på klubben och nu med ett godkänt resultat.

Som jag sa tidigare så går klubbarbetet på lite sparlåga när alla är på semester, det kan innebära att vissa service funktioner ibland kan ta lite extra tid. Förra veckan blev det väldigt fullt i containern för hushållssopor. Om sådana saker inträffar så lägg inte sopor utanför containern utan ta med dom hem. Vi har ju ingen anställd personal som tar hand om klubbområdet så var och en av oss måste se till att allt fungerar.

Jag återkommer med ett lite fylligare brev I augusti då vi är tillbaka från semestrar och redo för nya tag.

Med det vill jag önska er alla en fin sommar och jag hoppas att vi ses på 50 års jubileet I augusti.

Mats Landberg Ordförande