Onsdagsseglingen 8/6

Startgrupp 2 har just passerat startlinjen (Lekberg i NF gjorde en mycket bra start och ligger först)

Till kvällens segling fick vi även deltagare från Morarnas Båtklubb vilket gjorde att vi fick 9 startande båtar. Kul med deltagare från vår närmaste klubb! Våra gästande båtar har redan bjudit in alla OBF:are att delta i deras kvällsegling torsdagen den 16 juni. Ta chansen och kom ut på sjön mitt i veckan. Se http://www.morarna.se/

SMHI hade till kvällen utlovat ost till nordost runt 5 m/s vilket kändes lovande då vinden borde vara god i hela viken. Banan som Jan Löwgren la gick ut ur viken, ner till pricken Stenskärsbank som rundades medsols och sedan var det hem till målet vid Rixöbryggan som gällde.

Vindprognosen stämde inte helt men det var god vind ut ur viken och ned till pricken men på hemvägen fastnade vi i ett lokalt stiltjebälte i gattet till Mysingen.

Startgrupp 2 väl samlat vid Långgarnsudd

Morarnas Båtklubb visade sin klass då den snabbaste båten på både seglad tid och omräknad tid kom därifrån.

Resultat 110608
1 Fredrik Siljelöf, Prima 38 (MBK)
2 Johan Strömbäck, Wasa 31R
3 Team Lekberg, NF