Stora förändringar i SRS (f d SweLys)

Som en del utav er säkert noterat från det senaste numret av tidningen Segling (#3 2011) har SweLys nu helt ersatts utav SRS. Med denna ändring har även en omfattande översyn av respektive båts respital gjorts. Tyvärr är flera av de i tidningen Segling publicerade talen felaktiga. En komplett (och rätt!) SRS-tabell finner du på följande länk:

SRS-tabellen 2011

Information om vad SRS är, hur det fungerar samt hur och varför över 400 båttyper fått justerade respittal kan du läsa om i detta dokument:

Info SRS 2011

Saknar du din egen båt i SRS-tabellen? Om du då skall kappsegla i officiella kappseglingar såsom Södertörnspokalen eller OrnöRunt måste du ansöka om ett specifikt mätbrev för just din båt.  Har du frågor om hur det fungerar kan du kontakta Johan i Seglarsektionen. Om du däremot väljer att endast ställa upp i vårt klubbmästerskap skall du kontakta Seglarsektionen så kommer vi att sätta ett respittal på din båt som endast gäller på klubbmästerskapet.